Învățare

loading ...

Comunitate

loading...

Manifest/are

loading...
 

Despre fericire si probleme

miercuri, 18 aprilie 2012

Citeam acum ceva vreme pe un alt blog despre asta si sincer, la inceput, am crezut ca imi va servi pe tava inca un cliseu despre cum poti sa ai o viata fericita. Spunea intr-un mod cat se poate de simplist ca primul pas catre fericire inseamna  "sa transformi problemele intr-o 'experienta pozitiva' si sa inveti sa traiesti cu ele ca si cu o tomoare benigna." Apoi urmeaza, dupa cum spune ea, doi pasi simpli pe care trebuie sa ii urmam: sa aflam ceea ce ne face fericiti si sa invatam sa traim in felul asta.
Pe mine m-a inspirat acest articol pe care apropo, daca vreti sa il aprofundati il gasiti aici. 
Nu am sa incerc sa scriu mare lucru despre conceptul de a fi fericit, fiecare dintre noi e fericit in papucii lui si ce e fericire pentru mine nu e pentru tine si invers.  


Am sa spun doar ca in mintea mea fericirea e umbrita de diverse probleme care sunt mereu prioritare in fata lucrurilor care ne fac fericiti. De exemplu nu pot merge in calatorie la Cluj pentru ca am o problema ce necesita bani si timp in Bucuresti. Pot fi trista sau revoltata din cauza asta sau pot sa-mi spun simplu ca  voi reprograma si ca intre timp pot vizita si alte lucruri interesante mai din imprejurimi. Pana atunci imi rezolv problema si ma multumesc ca a aparut acum pentru ca am ceva de invatat din ea si stiu cum pot proceda data viitoare in aceeasi situatie. Oricum, experienta m-a invatat ca nu suntem capabili sa realizam ceea ce ni se intampla atunci cand suntem intr-o problema si trebuie rezolvata, de aceea se recomanda dupa ce ai trecut peste impas sa stai ceva timp sa analizezi totul in detaliu. Atunci poti observa la rece cum ai procedat, daca a fost bine, daca ar fi trebuit sa faci alt ceva si cel mai important daca ti se va mai intampla cum vei proceda?
Se spune ca pe drumul nostru in viata dam de diverse probleme mai mici sau mai mari. Cu cat ne canalizam mai mult atentia intr-un mod negativist asupra lor le facem din ce in ce mai mari si mai mari pana nu mai stim cum sa le ocolim sau sa trecem peste ele, ba mai mult nu putem sa vedem nici solutiile; dar daca tratam totul la nivelul real atunci putem vedea si multitudinea de solutii care asteapta doar sa fie zarite si analizate. Un concept care mie-mi place mult si pe care il practic cu succes. Avem tendnta de a ne bate capul cu problema, cand de fapt trebuie sa gasim solutiile. La fel cum e la medic: sa gasim cauza nu sa tratam efectul. Inca un lucru foarte important este sa constientizezi eliberarea de acea problema, sa te bucuri ca ai depasit-o si sa inveti ceva din ea. Daca nu acorzi importanta acestui mic aspect ajungi sa crezi ca ai doar probleme si reusite nu.
Am mai scris in Maruntisuri lucrurile care ma fac pe mine fericita in fiecare zi si chiar ar trebui sa ne oprim mai des in drum si sa ne bucuram de soare, pasari si viata care ne inconjoara. 

"Happiness is a way of travelling, not a destination"  Roy Goodman

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu