Învățare

loading ...

Comunitate

loading...

Manifest/are

loading...
 

Voluntar

joi, 11 octombrie 2012

Voluntariez inca din generala, cand doamna profesoara de limba romana Daniela Gatlan se implica in orice activitate civica. Asa am participat la curatarea orasului, a curtii scolii, plantam copacei si desfasuram evenimente culturale. Tot dansa m-a facut sa imi doresc sa fac parte din Consiliul Elevilor de atunci, pentru simplul fapt ca puteam lua initiativa la nivelul scolii si asa o idee devenea simplu o activitate frumoasa de care se bucurau colegii mei si nu numai. Am inceput sa prind gustul vietii de voluntar.
Mai departe, in liceu, doamna profesoara de mate, Simona Zepisi, desfasura un proiect anti trafic de fiinte umane. Nu-mi amintesc concret motivul pentru care m-am inscris dar sunt convinsa ca a fost o chestiune de impuls, la inceput. Oameni noi, experiente noi, informatii, campanii, workshop-uri, evenimente de tot felul aveau sa ma intampine in viitorul apropiat. Ca sa fac o mica paranteza, orele de curs in sine si sistemul de invatamant prost au contribuit mult la detasarea mea de tot ce inseamna scoala (ceea ce ma face sa spun de multe ori ca am trecut prin liceu ca gasca prin apa sau sa realizez ca nu m-am ales cu nimic altceva decat cu o abilitate impecabila de a copia).

Fara sa constientizez, liceul devenise un optional, iar activitatile extrascolare si job-ul erau pe primul plan. Nu am sa regret niciodata asta din simplul motiv ca in asa maniera scoala mi-a mai demonstrat inca odata cat de prost conceputa este pentru ca, chiar si asa luam note destul de bune desi nu invatam mai nimic. (Acesta nu este un articol despre scoala, dar nu ma pot abtine).
Si uite asa a urmat alt proiect anti drog unde am invatat cate ceva despre cum se face un plan de lectie, cum se  concepe un speack, ce e important sa spui si ce trebuie evitat, cum sa invingi teama de a vorbi in public si mai ales am capatat incredere de sine si m-am cunoscut de mine insami. Abilitatile organizatorice au adus un plus de valoare alaturi de inovatie si lucrul in echipa. Am invatat cum se realizeaza o campanie de promovare si cum poti atrage atentia tuturor prin lucruri simple dar concrete.
A urmat unul din cele mai importante proiecte la care am participat: "Preventig Drug Addiction Is Everybody's Problem" marca COMENIUS. Am colaborat cu alte patru tari din UE si asta presupunea o atutudine profi, un comportament patriotic si deschidere catre alte culturi. Atunci am aflat lucruri foarte interesante atat despre tara noastra cat si a altora. Am avut ocazia sa calatoresc si sa fac cunostinta cu viata elevilor straini. Ma mandream cu tot ce este Romania, rau si bun.
Printre altele de-a lungul timpului am participat la tot felul de simpozioane, conferinte, dezbateri, concursuri, expozitii si alte activitati sociale, de cultura japoneza, literatura romana, religie, sport si impotriva discriminarilor in Romania.
Nu imi expun o parte din CV aici, incerc sa spun ca invatamantul nu poate oferi o dezvoltare profesionala si mai ales personala, ci in mare parte doar teorie care sa te ajute in timp pentru eventualul job, insa fara a-ti oferi posibilitatea sa capeti si experiente sau pur si simplu sa te dezvolti ca om pentru societate, respectiv piata locurilor de munca. Aici intervine vointa fiecaruia. Vrei sa te limitezi la atat si sa dai vina, mai poi, pe societate ca nu iti ofera ceea ce vrei tu (generalizez), sau poti face ceva mai mult pentru tine si viitorul tau?
De aceea, in timp, au rasarit ca ciupercile dupa ploaie ONG-urile care suplineau activitatea invatamantului.
Cel putin in Bucuresti sunt foarte multe, targetate pe diverse domenii de interes. Diversitatea iti ofera posibilitati nelimitate la fel si cai de dezvoltre.
Eu am ales BYP (Beyond Youth Potential). Este o organizatie despre oameni, despre studentii care vor mai mult de la ei, cei care se gandesc sa faca diferenta. Aici, in primul rand, cunosti persoane dedicate dezvoltarii noastre, a tinerilor, a oamenilor de succes de maine. Si nu ne oprim doar la a sustine ambitiile BYPistilor, ci trecem mai departe de atat. Organizam proiecte, sesiuni de training, workshop-uri, conferinte si programe de dezvoltare pentru cei care isi doresc noi experinte in diverse domenii precum: film making, advertising, leadership, training, event planning, project manager, PR si marketing, HR sau pur si simplu pentru cei care doresc sa se cunoasca pe sine sau sa se distreze putin si sa-si faca noi prieteni.
Eu mi-am dorit sa imi dezvolt abilitatile organizatorice, cu gandul ca voi deveni un Project Manager in relatii internationale in special cu Japonia. Am ales BYP pentru ca ofera diversitate si autonimie. Dupa cateva luni in care m-am cunoscut mai bine pe mine insami, am ajuns sa constientizez care sunt de fapt dorintele si aspiratiile mele reale. M-am reprofilat pe HR. Un domeniu sensibil cu posibilitati extreme. Ma bucur ca iata, dupa atata timp, am devenit team leader in acest departament. In BYP nici nu mi-am dat seama cand si cat am crescut. Doar facand o comparatie cu Tina de acum un an realizez ca niciodata nu m-as fi gandit ca pot fi asa cum sunt acum: mai increzatoare in mine ca niciodata, mai convinsa de valorile mele, mai constienta de propriile obiective, mai sigura de autonomia mea in drumul meu.
Suntem bucurosi sa avem printre noi oameni pe care i-am ajutat sa isi atinga visele, care isi gasesc un job dupa participarea la un proiect, care pot darui mai departe experientele dobandite aici, care beneficiaza de internshipuri sau calatorii in afara, burse de studii si interviuri trecute cu succes.
Obiectivul nostru este sa oferim o sansa in plus pentru a-ti atinge propriile obiective. Si nu e usor, dar e foarte frumos! E un drum lung, dar parsurs cu pasi marunti si siguri.
Ne gasesti peste tot, la cafea, la shopping, la facultate, la party-uri, prin club, conferinte, concursuri si proiecte, sau pe site-ul nostru ;BYP
Daca vrei sa ne cunoastem mai bine sau sa ni te alaturi trebuie doar sa dai un click.




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu